Japon otomotiv devi koltuklarını satmaya başladı: İflasın eşiğindeydi

Nissan, Ofis Tipi Koltuklarıyla Yeniden Yatırım Yapıyor

Japon otomotiv devi Nissan, N7 model elektrikli aracında kullandığı konfor odaklı koltukları, ofis tipi versiyonlarıyla satışa sundu.

Çin’de piyasaya çıkan ve “AI Zero Pressure Cloud Cushion Seat” olarak adlandırılan koltuk, şirketin ürün çeşitlendirme stratejisinin bir parçası. Uzmanlara göre bu hamle, iflasın eşiğine gelen Nissan’ın inovasyon yoluyla yeniden güç kazanma çabasının somut örneklerinden biri oldu.

Geliştirilen yeni ofis koltuğu, masaj fonksiyonu, ısıtma özelliği ve akıllı telefonla kontrol sistemiyle donatıldı. Koltuk, Çin’de 9.888 yuan (yaklaşık 1.372 dolar ya da 53 bin TL) fiyatla satışa sunuldu.

İflasın Eşiğindeydi, Koltukla Yeniden Yatırıma Döndü

Koltuk, Nissan’ın Çinli ortağı Dongfeng Motor ile geliştirdiği Dongfeng Nissan Passenger Vehicle iştiraki tarafından üretildi. Yapay zekâ destekli “AI Zero Pressure Cloud Cushion Seat” adı verilen koltuk, ilk kez Nisan sonunda Guangzhou’da düzenlenen bir etkinlikte tanıtıldı.

Koltuk, kullanıcıların vücut şekli ve duruşuna göre sırt ve omuz bölgelerinde basınç ayarlaması yapabilen 49 sensör ile donatıldı. 12 farklı masaj noktası ile boyun, omuz ve sırt bölgesine yoğunlaşan masaj programları sunuluyor. Ayrıca ısıtma özelliği ve 6 cm’e kadar uzayabilen koltuk minderi de mevcut.

Akıllı Uygulama ile Kişiselleştirilen Konfor

Yeni nesil ofis koltuğu, bir akıllı telefon uygulaması aracılığıyla kontrol ediliyor. Uygulama üzerinden 3 masaj yoğunluğu ve 10 farklı program seçilebiliyor. Koltuk hem prizle hem de şarjlı olarak kullanılabiliyor; tam şarjla beş saatlik kullanım süresi sunuyor.

Teknik özellikleri:

  • Boyut: 160 cm (yükseklik) x 74 cm (genişlik) x 80 cm (derinlik)
  • Ağırlık: 49 kg

“Ofis Koltuğu İsteyenler İçin Ürettik”

Dongfeng Nissan yöneticilerinden Zhou Feng, ürünün doğuş hikâyesine ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Bir müşteri bana ‘Bu koltuk ofiste de kullanılamaz mı?’ diye sordu. Biz de bu fikri ciddiye aldık. Mühendislerimiz gerçekten bir ofis koltuğu yaptı.”

Şirketin Çin’de ilk kez bir otomobil koltuğunu bağımsız ürün olarak tüketiciye sunduğu bu girişim, otomotiv teknolojisinin yaşam alanlarına entegrasyonu açısından da dikkat çekici bir adım olarak değerlendiriliyor.

Dongfeng Nissan Genel Müdürü Isao Sekiguchi ise, “Müşteriler Nissan koltuklarını kanepeler kadar rahat bulduklarını söylüyordu. Şimdi bu konforu ofis ortamına taşıyoruz” açıklamasını yaptı.

Related Posts

Trump’ın tarife hamlesi küresel piyasaları sarsıyor: Yeni kriz kapıda mı?

ABD’nin ticaret ortaklarına uyguladığı tarifelerle ilgili haberler, piyasaların yönünü belirlemede etkili olmaya devam ediyor. Trump’ın geçen hafta çelik tarifelerini artıracağını duyurması ve Çin’e yönelik sert söylemleri, küresel risk algısını …

130 yıldır en ‘göz önündeki’ markaydı: Dev aile şirketi tamamen battı

Almanya’nın optik devi Menrad, bir dönemin daha sonuna geldi. Tam 130 yıl önce titizlik, kalite ve ustalıkla yola çıkan köklü aile şirketi, artık faaliyetlerine son veriyor.

Çantacının çantacısı bile rüşvet çarkında

CHP’nin rüşvet sarmalında, düğümler çözülmeye çalışıldıkça iç içe labirentler ortaya çıkıyor. Eski milletvekili ve ilçe belediye başkanlarının da dahil olduğu son operasyonda İmamoğlu’nun çantacısının çantacısı da gözaltına alındı.

İslam Memiş’ten altın için “son alım fırsatı” uyarısı: Zirve için tarih verdi

İslam Memiş’ten altın için “son alım fırsatı” uyarısı: Zirve için tarih verdi

KKM’de yedi haftanın en yavaş düşüşü

Kur korumalı mevduatların toplamı 23 Mayıs haftası itibariyle 585 milyar TL’ye geriledi.

Son dakika| TÜİK nisan ayı dış ticaret verilerini açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) nisan ayına ilişkin dış ticaret verilerini açıkladı. Açıklanan verilere göre ihracat 2025 yılı Nisan ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre %7,8 artarak 20 milyar 801 milyon dolar, ithalat %12,7 artarak 32 milyar …