iPhone 17 Air hayal kırıklığı yaşatacak! Bilgiler tedarik zincirinden sızdı

Akıllı Telefon Pazarındaki Rekabet İnce ve Hafif Modellerle Sürüyor!

Akıllı telefon sektöründe lider konumda bulunan markalar, her geçen gün daha ince ve hafif modellerle rekabeti kızıştırıyor.

Son haberlere göre Samsung, Galaxy S25 Edge modelini tanıtırken; Apple’ın yakında duyurması beklenen iPhone 17 Air modeli, performansı ve tasarımıyla dikkatleri çekmeye başladı. Ancak, tedarik zincirinden sızan bilgilere göre, telefonun hafif ve ince olması, kullanıcıları batarya kapasitesi konusunda endişelendirmeye başladı.

Huawei, OnePlus ve diğer rakipleriyle devam eden hafiflik yarışında Apple, iPhone 17 Air’i sadece 145 gram ağırlığında tasarlayarak önemli bir avantaj elde etmeyi planlıyor. Ayrıca, söylentilere göre bu modelin kalınlığı 5.5 milimetre olacak, bu da yeni Galaxy S25 Edge’in 5.8 milimetre kalınlığından daha ince demektir.

Kapasite Artışı Öngörülüyor

İnce tasarımın sağladığı estetik avantaj, kullanıcılar arasında prestij unsuru olarak değerlendiriliyor. Ancak, bu tasarım avantajı pil inovasyonunu kısıtlamış gibi görünüyor. Apple’ın iPhone 17 Air’e 2800 mAh kapasiteli bir pil koymayı planladığı iddiaları sektörde geniş yankı uyandırdı.

Karşılaştırma yapmak gerekirse, Samsung Galaxy S25 Edge 3900 mAh bir pil ile geliyor. Uzmanlar, Apple’ın yüksek yoğunluklu pil teknolojisi ve yapay zekâ destekli optimizasyonlarla mevcut kapasiteyi %15-20 oranında artırabileceğini öne sürse de, bu iddiaların doğruluğu, cihaz piyasaya sürülünce netleşecek.

Şu anki batarya durumu, Apple’ın benzer bir tercihi son olarak 2020 model iPhone 12’de (2815 mAh) uyguladığını gösteriyor. Uzmanlar, teknolojinin gelişmesiyle enerji verimliliğinin artmasının, daha düşük kapasiteli pillerin de uzun süreli kullanım sağlayabileceğini belirtse de, 2800 mAh gibi “düşük” bir değerin, kullanıcı beklentilerini karşılayıp karşılayamayacağı 2025 itibarıyla merak konusu.

Apple’ın iPhone 17 Air modelinde tasarım ve estetiği ön planda tuttuğu açık. Ancak, “ince” ve “hafif” olmasının, pil ömrü ve kullanıcı deneyimi açısından yeterli olup olmadığı konusunda eleştiriler bulunuyor.

Beklenen iPhone 17 Air modelinin batarya performansı netlik kazanana kadar, telefonun kullanıcılarda nasıl bir etki yaratacağı belirsizliğini koruyor.

Related Posts

WhatsApp’ta reklam dönemi

Dünyanın en çok kullanılan anlık mesajlaşma uygulamalarından WhatsApp, reklam gösterimine yönelik ilk adımı attı. Meta’nın yeni gelir modeli kapsamında geliştirilen bu özellik, uygulamanın beta sürümünde test edilmeye başlandı. Kullanıcı deneyimi açısından tartışmalara neden olabilecek bu adım, tepkileri de beraberinde getirdi.

Mars’ta sıra dışı keşif: Eski nehir izleri…

Bilim insanları, Mars’ın güney yüksek arazilerinde yaklaşık 16 bin km uzunluğunda eski nehir yatakları izine rastladı.

Sosyal medyanın yeni platformu: TEKNOFEST sosyal yayında! Milliyet.com.tr artık burada

Sosyal medyanın yeni uygulaması TEKNOFEST sosyal yayın hayatına başladı. Milliyet.com.tr’yi TEKNOFEST sosyal uygulamasından da takip edin son dakika gelişmelerden anında haberdar olun.

Elon Musk, Grok 4’ü tanıttı ama küfür skandalını pas geçti

Elon Musk, Grok 4’ün üstün zekâsını uzun uzun anlatırken, yapay zekânın küfürlü konuşmalarını ve antisemitik içerikler üretmesiyle ilgili tek kelime etmedi. “Dünyanın en zeki yapay zekası” iddiası, bazı kullanıcılar için hâlâ soru işaretleri ve tartışmalarla dolu.

Call of Duty severlere kötü haber geldi

Dünyaca ünlü oyun firması Activision, 2017 yapımı birinci şahıs nişancı oyunu Call of Duty: WWII’nin Microsoft Store ve Game Pass’teki PC sürümünü, ciddi bir güvenlik açığı nedeniyle geçici olarak erişime kapattı. TechCrunch’ın ulaştığı kaynaklara …

Otomotiv devi Stellantis’te kriz: Üretim tesisleri kapanabilir

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticilerinden Stellantis, Avrupa Birliği’nin karbon emisyonlarına yönelik sıkılaştırılmış hedefleri nedeniyle zorlu bir sürecin eşiğinde. Şirketin Avrupa Başkanı Jean-Philippe Imparato, mevcut şartlar altında bu hedeflere ulaşmanın mümkün olmadığını belirterek, Stellantis’in 2,5 milyar euroya kadar para cezası riskiyle karşı karşıya olduğunu dile getirdi.