WhatsApp’ta reklam dönemi

WhatsApp Android Beta Sürümüne Yeni Reklam Özellikleri Eklendi!

Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, “Güncellemeler” sekmesinde reklam içerikleri gösterilmeye başlandı. Bu kapsamda iki yeni reklam formatı test ediliyor:

Durum Reklamları

Kullanıcıların izlediği durum paylaşımları arasında, sponsorlu reklamlar gösterilecek. Reklamlar kısa sürede geçilebilecek ve isteyen kullanıcılar reklamverenleri engelleyebilecek.

Tanıtılan Kanallar

Markalar ve içerik üreticileri, kendi kanallarını öne çıkarmak için ücretli tanıtım yapabilecek. Bu kanallar, keşfet alanında “sponsorlu” etiketiyle sunulacak.

KİŞİSEL MESAJLARA DOKUNULMAYACAK

WhatsApp, kullanıcı gizliliğine ilişkin endişeleri gidermek amacıyla bazı güvence açıklamalarında bulundu. Reklamların yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde yer alacağı, özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamdan etkilenmeyeceği vurgulandı. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

REKLAM KONTROLÜ KULLANICILARA BIRAKILACAK

Yeni sistem, reklamlar üzerinde kontrol imkanı da sunuyor.

“Etkinlik Raporu” adlı yeni özellik sayesinde kullanıcılar:

  • Gördükleri reklamları listeleyebilecek,
  • Istemediği reklamları engelleyebilecek,
  • Bu engellemeleri dilerse kaldırabilecek,
  • Reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilecek.

HEDEFLEME SINIRLI VERİLERLE YAPILACAK

WhatsApp, reklamların kullanıcıya gösterilme kriterlerini de açıkladı. Buna göre:

  • Konum bilgisi (ülke/şehir),
  • Uygulamada seçilen dil,
  • Takip edilen kanallar ve etkileşim geçmişi kullanılacak.
  • Kişisel mesaj içeriklerinin hiçbir şekilde reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı net bir şekilde belirtildi.

TEST SÜRECİ SÜRÜYOR

Söz konusu reklam özellikleri şu an için yalnızca sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, bu sistemi tüm kullanıcılara sunmadan önce geri bildirimleri toplamayı ve gerekli düzenlemeleri yapmayı planlıyor.

Related Posts

Mars’ta sıra dışı keşif: Eski nehir izleri…

Bilim insanları, Mars’ın güney yüksek arazilerinde yaklaşık 16 bin km uzunluğunda eski nehir yatakları izine rastladı.

Sosyal medyanın yeni platformu: TEKNOFEST sosyal yayında! Milliyet.com.tr artık burada

Sosyal medyanın yeni uygulaması TEKNOFEST sosyal yayın hayatına başladı. Milliyet.com.tr’yi TEKNOFEST sosyal uygulamasından da takip edin son dakika gelişmelerden anında haberdar olun.

Elon Musk, Grok 4’ü tanıttı ama küfür skandalını pas geçti

Elon Musk, Grok 4’ün üstün zekâsını uzun uzun anlatırken, yapay zekânın küfürlü konuşmalarını ve antisemitik içerikler üretmesiyle ilgili tek kelime etmedi. “Dünyanın en zeki yapay zekası” iddiası, bazı kullanıcılar için hâlâ soru işaretleri ve tartışmalarla dolu.

Call of Duty severlere kötü haber geldi

Dünyaca ünlü oyun firması Activision, 2017 yapımı birinci şahıs nişancı oyunu Call of Duty: WWII’nin Microsoft Store ve Game Pass’teki PC sürümünü, ciddi bir güvenlik açığı nedeniyle geçici olarak erişime kapattı. TechCrunch’ın ulaştığı kaynaklara …

Otomotiv devi Stellantis’te kriz: Üretim tesisleri kapanabilir

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticilerinden Stellantis, Avrupa Birliği’nin karbon emisyonlarına yönelik sıkılaştırılmış hedefleri nedeniyle zorlu bir sürecin eşiğinde. Şirketin Avrupa Başkanı Jean-Philippe Imparato, mevcut şartlar altında bu hedeflere ulaşmanın mümkün olmadığını belirterek, Stellantis’in 2,5 milyar euroya kadar para cezası riskiyle karşı karşıya olduğunu dile getirdi.

Büyük kayıp! Renault’a Nissan şoku

Fransız otomobil üreticisi Renault, Nissan’daki hisselerini muhasebeleştirme şeklini değiştirerek 9,5 milyar euroluk nakit dışı zarar açıkladı. Şirketin bu karar, 2025 mali yılının ilk yarısındaki kazançlarını etkileyecek.