
İçerik yaratıcıları ve sosyal medya kullanıcıları artık istedikleri gibi videolar oluşturabilecekleri daha kolay bir yola sahip olmak için Meta, son zamanlarda Instagram Edits adını taşıyan yeni bir uygulama başlattı. CapCut’a rakip olan Edits, kullanıcılar tarafından geniş ilgi gördü ve sadece ilk haftasında 7 milyon indirmeye ulaştı.
Instagram Edits, Ücretsiz Olmasıyla Dikkat Çekiyor
Instagram Edits, kullanıcılarına oldukça kapsamlı düzenleme araçları sunarak dikkat çekiyor. Kullanıcılar, klip kesme, birleştirme, ses ekleme, otomatik alt yazı oluşturma, video efektleri, animasyonlar, hareketli çıkartmalar gibi birçok özelliğe tamamen ücretsiz olarak erişebiliyor. Edits’in bu ücretsiz yapısı, rakipleri CapCut ve Canva’yı geride bırakmasına yol açtı gibi görünüyor. İlk haftadaki performansı, her iki rakibinin de önünde olduğunu gösteriyor.
Meta tarafından paylaşılan verilere göre, iOS kullanıcılarının 1.2 milyonu ilk haftada Instagram Edits’i indirirken, Android kullanıcıları arasında bu sayı 5.9 milyona ulaştı. Bu sayede Edits, sadece ilk haftasında 7.1 milyon indirmeye erişti. Uygulamanın yayılmasıyla birlikte, bu sayının artması bekleniyor.
Instagram Edits, beklenenden daha iyi bir başlangıç yaparak zaman içinde CapCut için ciddi bir rakip olabileceğini kanıtladı ancak aradaki fark şu an için oldukça açık. 2020’nin Nisan ayında piyasaya sürülen ve özellikle TikTok kullanıcıları tarafından yoğun ilgi gören CapCut, geçen beş yılda 1.22 milyar indirmeye ulaştı. Bu nedenle Edits’in kısa vadede CapCut’ı yakalaması pek mümkün görünmüyor. Ancak Edits’in ilk haftadaki performansını CapCut’ın genel indirme sayısıyla birlikte değerlendirdiğimizde, Instagram Edits’in ilerleyen zamanlarda ne kadar büyüyebileceğine dair bir fikir edinmiş oluyoruz.